czwartek, 17 września 2015

Wspomnienia urlopowe - Tatry, dzień II (21.06.2015)

Drugiego dnia wybraliśmy się na Gęsią Szyję, która została nam polecona przez lokalnego sprzedawcę. Postanowiliśmy pojechać autobusem, chociaż okazało się to trudniejsze niż myśleliśmy, ponieważ większość autobusów z Bukowiny jeździ do Białki lub w drugą stronę do Zakopanego. Wyczekaliśmy się na przystanku ponad 30 min, aż nadjechał autokar, jadący na Słowację, ale trasą obok parkingu na Wierchu Poroniec. Tam też rozpoczęliśmy naszą wędrówkę :)

Na Rusinową Polanę wiódł spokojny, zielony szlak - idealny na rozgrzewkę przed podejściem na Gęsią Szyję (jeszcze nie wiedzieliśmy, co nas czeka). Przygotowany na przyjęcie dużej ilości turystów, tuż przed Rusinową stały nawet Toi-Toi'e. Niestety, jak widać na zdjęciach idealnej przejrzystości powietrza to nie było - mimo czerwca było dość rześko, ale nie padało - przynajmniej do połowy trasy... Stąd też zdjęcia tylko do punktu widokowego na Gęsiej Szyi, ponieważ później zaczęło kropić, więc postanowiliśmy jak najszybciej schodzić z gór - Antek wylądował w nosidle u taty na plecach i przespał całe zejście :)

Jednak przygodom na ten dzień nie było końca, gdyż jak zeszliśmy zaczynało padać coraz intensywniej. W związku z tym postanowiliśmy tylko przełożyć Antka znów na przód i łapać stopa, bo na autobus musielibyśmy czekać około godziny. Zatrzymali się przesympatycznie ludzie, starsze małżeństwo z okolic Warszawy. Podrzucili nas do Bukowiny na Klin, a stamtąd powędrowaliśmy pod górę do naszego pensjonatu.

Niestety okazało się, że na parkingu, gdzie przekładaliśmy nosidło pozostawiliśmy Antkowy bidon z wodą, więc musieliśmy i tak odpalić samochód i powrócić tam po naszą zgubę.

Początek wędrówki a Antek już śpi :)

Widoki z Rusinowej Polany

Mały śmieszek odpoczywa na Rusinowej Polanie

Wyżej, wyżej, wyżej

Zmęczeni, ale szczęśliwi - ponad 1100 stopni za nami (zgubiłam rachubę pod koniec...)