środa, 21 czerwca 2017

Dookoła Ślęży - czyli głębokie wspomnienia i góry vs. wózek

Data: 24.05.2015 (niedziela)
Trasa: 21.00 km, 1165 m
Przebieg: Sobótka - czerwony - czarny - Dom Turysty Pod Wieżycą - czarny - Źródło Klasztorne - czarny - bez znaków - żółty - Ślęża - żółty - Przełęcz Tąpadła - bez znaków - Sulistrowiczki - Będkowice - Strzegomiany - Sobótka
Punkty GOT: 33

Trasa na ENDOMONDO

Tego się nie da opisać. Po prostu.

Dość późno się za to zabrałam, ale pora nadrobić wszystkie zalogłości, jak bieżące rzeczy są już ogranięte :)

Przez tą wycieczkę na długo zapamiętam Ślężę. To było tak szalone, że mózg mi staje jak o tym myślę. Przyjechała do nas moja teściowa (no stress - bardzo ją lubię), więc stwierdziliśmy, że może wybierzemy się na Ślężę. Nie mieliśmy jeszcze wówczas kupionego nosidełka Tula, więc zabraliśmy naszą spacerówkę. Bo przecież na Ślężę da się wózkiem wjechać.

Owszem da. Ale nie od Sobótki, a od Sulistrowiczek.

Przez trwające zawody kolarskie/MTB część szlaków była pozamykana, więc szliśmy "na żywioł". Niestety okazało się, że w połowie szlaku babcia niosła swojego wnuka na rękach, a rodzice targali do góry spacerówkę, tam gdzie wjechać się absolutnie nie dało ŻADNĄ spacerówką.

Gdy zorientowaliśmy się, że coś jest nie tak praktycznie okrążyliśmy Ślężę... By jednak trafić na szczyt wybraliśmy zwykłą leśną drogą tak aby wrócić na główny trakt.. Udało się, ale ładnie się umordowaliśmy. Po krótkim pobycie na górze zeszliśmy do Przełęczy Tąpadła, a jako że samochód pozostał w Sobótce to jeszcze tam musieliśmy dotrzeć.

Kilometrom drogi nie było końca. Po około 2 godzinach dotarliśmy do samochodu, zmęczeni aczkolwiek dziwnie szczęśliwi, że w takim miejscu udało się przejść (jakże niespodziewane) taką trasę.

Wróciwszy do Wrocławia, jeszcze w tym samym tygodniu nabyliśmy nosidełko i już nigdy nie wybieraliśmy się na wędrówki górskie z wózkiem :)

Początkowo trasa nie była taka zła

Babcia z wnukiem

A tu już schodząc ze Ślęży